Érdekességek, ajánló
dr. Kádár Annamária – Mesepszichológia – az érzelmi inteligencia fejlesztése gyermekkorban

“Ha a gyermek ‘leragad’ egy mesénél, és újból meg újból hallani akarja, ez azt jelenti, hogy egy olyan feldolgozatlan problémája van, amire a mesében szimbolikus úton segítséget kap. A gyermek pontosan ráérez arra a mesére, amelyik az õ élethelyzetére, problémájára rímel. Ha tehát többször is kéri ugyanazt a mesét, akkor ne próbáljuk õt meggyõzni arról, hogy a változatosság gyönyörködtet. Lehet, hogy felnõttként megerõltetõ folyton ismételni önmagunkat, de ilyenkor gondoljunk arra: ha egy mesét többször is elmondunk neki, akkor lehetõvé tesszük számára azt, hogy többször, biztonságban átélje a feszültségteremtés és a feloldás örömeit, teljes önfeledtséggel átadva magát a belsõ képek alkotásának.”

“Mivel az óvodáskorú gyermek amúgy is omnipotensnek, mindenhatónak látja a szülõt, nem tanácsos számára nyilvánvalóvá tenni, hogy mi tudjuk azt, miért fontos neki a mese. Óvakodjunk az olyan mondatoktól, mint: ‘Ugye azért szereted a kis nyuszis mesét, mert te is úgy félsz, mint õ?’ A gyermek számára félelmetes, ha a szülõ kitalálja és értelmezi legféltettebb gondolatait. Erõszakos beavatkozási kísérletek helyett bízzunk abban, hogy eljön az idõ, amikor majd meg tudja és meg akarja osztani velünk érzéseit.”

Közösségi média:
Az oldalt fejlesztette:
Fejlesztés alatt